51

Sv: H.VHS: Rapportera videor som inte fungerar

Hej. Det verkar som om länken till zip-filen inte funkar som den ska, eller så gör jag nåt fel. Filens namn blir bara 'misc'. Krya på dej och fixa först och främst ditt liv. /Hälsningar Johan

Dela

52

Märkligt. Men prova http://huggpunkt.org/files/download/hotfix-hvhs-034.zip i stället.

"It is a damn poor mind indeed which can't think of at least two ways to spell any word."

Webbplats

Dela

53

.... och då funkade det...... /j

Dela

54 Senast ändrad av Jesper (2012-07-28 15:10:09)

Hej ,
Nåt som inte fungerar , tv4play Antikdeckarna , försökte del 9 och 10 men får fel på nåt stream ..
kolla bifogad fil .

Forumet tog plötsligt bort alla bilagor... /Jesper

Dela

55

Släppkandidat 1 av version 0.3.5 finns att hämta här, och ska klara av nya SVT Play.

carlsberg: Har du försökt igen? Jag får det inte att inte fungera. Tänker om det var ett tillfälligt serverproblem å TV4s sida.

"It is a damn poor mind indeed which can't think of at least two ways to spell any word."

Webbplats

Dela

56

Jesper skrev:

Släppkandidat 1 av version 0.3.5 finns att hämta här, och ska klara av nya SVT Play.

carlsberg: Har du försökt igen? Jag får det inte att inte fungera. Tänker om det var ett tillfälligt serverproblem å TV4s sida.

Yep försökt igen men samma fel ..

Dela

57

Följande video på SVT Play gick inte att hämta ens  med 0.35-RC2:

http://www.svtplay.se/video/198424/23-7-15-55

Har testat med både intern hämtare och RTMPDump.

Dela

58

carlsberg skrev:

Hej ,
Nåt som inte fungerar , tv4play Antikdeckarna , försökte del 9 och 10 men får fel på nåt stream ..
kolla bifogad fil .

carlsberg skrev:
Jesper skrev:

Kan du spara programmet som inte går att hämta som VHS-fil (från Arkiv-menyn) och ladda upp filen här?

oldsberg skrev:

Samma sak här: Det fungerar felfritt när jag provar, så kan du också göra en VHS-fil av programmet och ladda upp till forumet?

Webbplats

Dela

59

Jesper skrev:
carlsberg skrev:

Hej ,
kolla bifogad fil .

carlsberg skrev:
Jesper skrev:

Kan du spara programmet som inte går att hämta som VHS-fil (från Arkiv-menyn) och ladda upp filen här?

oldsberg skrev:

Samma sak här: Det fungerar felfritt när jag provar, så kan du också göra en VHS-fil av programmet och ladda upp till forumet?

attached smile

Inläggets bilagor

Antikdeckarna del 9.vhs 2.96 kb, 1 hämtningar sedan 2012-07-30 

Du saknar åtkomst till inläggets bilagor.

Dela

60

Här kommer en VHS-fil.

Inläggets bilagor

MI High - 23-7 15 - 55.vhs 3.25 kb, 2 hämtningar sedan 2012-07-30 

Dela

61 Senast ändrad av Jesper (2012-07-30 13:47:27)

oldsberg: Tack! Ser precis vad felet är. Den ska fungera i 0.3.5-RC3. Adressen till swf-spelaren blev fel för SVT Play i RC1 och RC2, och det är anledningen till att hämtningarna inte slutförs. (Problemet var att "www." saknades i domännamnet för SwfPlayer.)

carlsberg: Ditt fel var inte lika självklart. Kollar på det under dagen. Enda sättet jag lyckats misslyckas hittills är att inte logga in på TV4 Play först. Avsnittet kräver Premium, vilket jag har. Är inte helt säker på att det har med saken att göra (!), men om de kollar att klienter är inloggade på Premium-konton måste det nästan vara med en IP-tabell (efterom Flash/librtmp/rtmpdump inte delar kakburk med webbläsaren) och då är krångel ett brev på posten. (Mobila anslutningar byter t.ex. IP titt som tätt.)

Webbplats

Dela

62

Ursäkta dubbelpost.

carlsberg: Din vhs-fil är alltså korrekt, och jag kan hämta hela videon enligt specifikationerna i den förutsatt att jag loggar in på ett Premium-konto först. Om du står ut med att trolla fram mer input så skulle det underlätta felsökningen. Prova:

1. Starta H.VHS genom att klicka här: hvhs:http://www.tv4play.se/hem_och_frit … oid=886253

2. Logga in på TV4 Play.

3. Klicka Hämta.

4. Om du får ner hela avsnittet så fungerar det, märkligt nog. Men prova gärna igen och se om det misslyckas.

5. Om det misslyckas, klicka Avancerad, pricka för RTMPDump och tryck Hämta.

6. Om det misslyckas i RTMPDump, kopiera utdatan från RTMPDump och släng in den här.

Tyvärr är den här listan allt jag kan göra i nuläget.

Webbplats

Dela

63

Jesper skrev:

Ursäkta dubbelpost.

carlsberg: Din vhs-fil är alltså korrekt, och jag kan hämta hela videon enligt specifikationerna i den förutsatt att jag loggar in på ett Premium-konto först. Om du står ut med att trolla fram mer input så skulle det underlätta felsökningen. Prova:

1. Starta H.VHS genom att klicka här: hvhs:http://www.tv4play.se/hem_och_frit … oid=886253

2. Logga in på TV4 Play.

3. Klicka Hämta.

4. Om du får ner hela avsnittet så fungerar det, märkligt nog. Men prova gärna igen och se om det misslyckas.

5. Om det misslyckas, klicka Avancerad, pricka för RTMPDump och tryck Hämta.

6. Om det misslyckas i RTMPDump, kopiera utdatan från RTMPDump och släng in den här.

Tyvärr är den här listan allt jag kan göra i nuläget.

Hej , det värkar att fungera . har hämtad hela avsnittet ..
Ska prova lite mera .
Thanks .

Dela

64

Senaste avsnittet av Tyst Vittne fungerar inte att ladda hem
http://www.tv4play.se/film_och_serier/t … id=2208549

Dela

65

peoltojo skrev:

Senaste avsnittet av Tyst Vittne fungerar inte att ladda hem
http://www.tv4play.se/film_och_serier/t … id=2208549

Stämmer. Det strömformatet stöds inte. De tidigaste inläggen i den här tråden rör en ström på SVT Play som hade samma format.

Webbplats

Dela

66

"Widevine plugin saknas!" får man som svar när man vill spara Dallas. Jag har laddat ner plugin-en och det funkar när jag kollar "direkt" så att säga. Men Huggpunkta går ej.

Dela

67 Senast ändrad av Jesper (2012-08-24 14:19:22)

johan: Widevine-strömmar går inte att spara med H.VHS (eller något annat program jag känner till). Faktum är att Widevine i regel är tänkt att användas just för att förhindra kopiering. Dessutom räknas skyddet i Widevine sannolikt till vad som på juridiska kallas för tekniska åtgärder, vilket innebär att hämtning till disk kan vara olaglig.

Jag har dock inte undersökt saken fullt ut. Om det i framtiden skulle visa sig vara både tekniskt och juridiskt möjligt att spara Widevine-strömmar, så tänker jag försöka lägga till den funktionaliteten. Annars blir det inget.

Tillägg: Såvitt jag förstår den här lagen är det under särskilda omständigheter tillåtet att kringgå kopieringsskydd (se §52d–f i upphovsrättslagen). Om kopieringsskyddet förhindrar att man tar del av det skyddade materialet ska man ha rätt att kringgå det.

Sedan ett par veckor tillbaka har t.ex. jag själv återvänt till att köra OpenBSD som primärt operativsystem (och slipper äntligen Windows igen), vilket medför att jag inte kan köra Flash. Widevine-strömmar är dock inte tillgängliga på normalt vis utan Flash, och därmed ska jag ha rätt att kringgå kopieringsskyddet. Men som sagt känner jag inte till något sett att göra detta rent tekniskt.

Det ska även vara tillåtet att kringgå triviala (dvs. ej "effektiva") skydd. Det ska inte räcka att kalla något för "kopieringsskydd" för att kringgående ska bli olagligt. Eftersom jag inte kollat på hur Widevine egentligen fungerar kan jag inte ens försöka bedöma vad som gäller där.

Skulle möjligheten någon gång dyka upp, så implementerar jag den gärna i H.VHS, som ju i framtiden kommer gå att köra på fler OS än Windows. Eftersom det är straffbart att utveckla (och på flera sätt ens hantera) programvara som är utformad för att kringgå kopieringsskydd kommer all eventuell sådan funktionalitet, om det ens blir någon, inte att fungera på operativsystem där Flash finns att tillgå.

Webbplats

Dela

68

Är verkligen allt okej med den nya? Jag försöker i skrivande stund ladda hem Fångarna på fortet (TV) men det går inte alls. När jag börjar så säger det att det är mer än tre(!) timmar kvar, och efter ett par sekunder har hämtningen misslyckats. Jag hämtar då om med samma resultat. Jag har försökt fyra gånger nu sad Förr har jag hämtat ett entimmesprogram på ca 15-20 minuter.

Dela

69

Wermland: (Flyttade ditt inlägg till den här tråden.) Att tidräknaren i 0.3.5 visar någon massiv tid precis de första sekunderna är inte väsentligt – hade den bara fått hållas så hade det blivit bättre. Däremot måste jag kolla på vad det är som pågår med själva hämtningen.

Råkar du ut för samma sak med andra strömmar på TV4 eller andra sajter?

Webbplats

Dela

70

Jesper skrev:

Wermland: (Flyttade ditt inlägg till den här tråden.) Att tidräknaren i 0.3.5 visar någon massiv tid precis de första sekunderna är inte väsentligt – hade den bara fått hållas så hade det blivit bättre. Däremot måste jag kolla på vad det är som pågår med själva hämtningen.

Råkar du ut för samma sak med andra strömmar på TV4 eller andra sajter?

Alltså... den FÅR hållas, den talar om efter ett par sekunder att hämtningen har misslyckats och ger upp själv utan att jag gör något.

Som svar på din andra fråga: Nja... jag hämtade hem klippet från SVT nyheter häromdagen när GW Persson och Lambertz rök ihop. Det klippet är väl ca 10 minuter långt men tog nästan en timme att hämta (därför blir svaret "nja"). Allt verkar gå så tungt i den nya versionen :-/ Varför är du vaken nu förresten? big_smile

Dela

71 Senast ändrad av Jesper (2012-08-26 02:28:00)

Wermland skrev:

Alltså... den FÅR hållas, den talar om efter ett par sekunder att hämtningen har misslyckats och ger upp själv utan att jag gör något.

Nja, fast det är inte du som avbryter den. smile När en hämtning misslyckas har jag för mig att räknaren avbryts. Egentligen är hämtningshastigheten rätt ombytlig, så räknaren jämnar ut hastigheten över tiden. För väldigt korta hämtningar, som de där du råkar ut för, hinner den aldrig få något bra medelvärde.

Wermland skrev:

Som svar på din andra fråga: Nja... jag hämtade hem klippet från SVT nyheter häromdagen när GW Persson och Lambertz rök ihop. Det klippet är väl ca 10 minuter långt men tog nästan en timme att hämta (därför blir svaret "nja"). Allt verkar gå så tungt i den nya versionen :-/ Varför är du vaken nu förresten? big_smile

Har testat både den och fångarna, och båda verkar fungera. (Anmärkningsvärt nog är detta dessutom i OpenBSD...)

Tror jag behöver en VHS-fil på någon av hämtningarna som går illa, eller helst båda, för att kunna kolla om det är några hämtningsparametrar som kommer på sned. Vore även bra om du kunde kolla ifall RTMPDump beter sig likadant eller inte, om du kör det via en avancerad hämtning.

Vaken är jag för att jag råkade bli kvar... men statistiskt sett är nog dygnets andra timme den jag mest sällan sover. tongue

Webbplats

Dela

72

Jesper skrev:
Wermland skrev:

Nja, fast det är inte du som avbryter den. smile När en hämtning misslyckas har jag för mig att räknaren avbryts. Egentligen är hämtningshastigheten rätt ombytlig, så räknaren jämnar ut hastigheten över tiden. För väldigt korta hämtningar, som de där du råkar ut för, hinner den aldrig få något bra medelvärde.

Wermland skrev:

Har testat både den och fångarna, och båda verkar fungera. (Anmärkningsvärt nog är detta dessutom i OpenBSD...)

Tror jag behöver en VHS-fil på någon av hämtningarna som går illa, eller helst båda, för att kunna kolla om det är några hämtningsparametrar som kommer på sned. Vore även bra om du kunde kolla ifall RTMPDump beter sig likadant eller inte, om du kör det via en avancerad hämtning.

Vaken är jag för att jag råkade bli kvar... men statistiskt sett är nog dygnets andra timme den jag mest sällan sover. tongue

Förstod väl att det skulle bli grekiska sad Nu blev det lite annorlunda men likaväl fel. Testar att skicka med en skärmdump så får du se vad jag ser.

Inläggets bilagor

Namnlös.jpg 278.75 kb, filen har aldrig hämtats. 

Dela

73 Senast ändrad av Jesper (2012-08-26 02:42:36)

Ah, VHS-filer kan du fixa genom att surfa till rätt video, vänta tills den identifierats och sedan Spara som VHS-fil från Arkiv-menyn.

Sedan att köra med RTMPDump. När du är i den där avancerad-rutan du har på skärmdumpen, så klickar du "RTMPDump" där nere i mitten och sedan "Hämta". RTMPDump öppnas sedan i en DOS-prompt. Raden längst ned visar hur nedladdningen går, fast med litet annorlunda info än H.VHS, men procentnuffran är tillförlitlig.

Det ser förresten riktigt ut på din skärmdump. :-/

Nu när jag tänker på saken kommer jag ihåg ett knepigt problem som jag stötte på med TV4 för någon månad sedan. Bara typ var tredje hämtning eller tittning direkt på sajten fick ordentlig bandbredd. De övriga begränsades till mindre än 100 kbit/s, vilket var särskilt frustrerande när jag ville kolla på något med högsta kvaliteten direkt från sajten.

Webbplats

Dela

74 Senast ändrad av Wermland (2012-08-26 02:48:50)

Wermland skrev:
Jesper skrev:
Wermland skrev:

Wermland skrev:

Förstod väl att det skulle bli grekiska sad Nu blev det lite annorlunda men likaväl fel. Testar att skicka med en skärmdump så får du se vad jag ser.

Jag avvaktar lite får vi se för nu verkar det gå bra. Jag hade u-torrent öppen, kan det ha varit det som störde? Jag har en kraftig dator så det beror inte på den, men strömmen... strömningen (vad kallas det?) kanske störs? Man behöver fortfarande inte ha tv-programmet igång under tiden man hämtar det va?

Hur det än går så kan vi ta det i morgon så går vi och knyter oss. Jag är glad och tacksam över att du tar dig tid och försöker hjälpa ett stackars datamongo som jag wink

Dela

75

Sova låter bra. Torrents kan störa -- om de inte redan äter upp bandbredden så orsakar de ändå en del problem för dåliga routrar, i och med att de skapar sådana otroliga mängder med långsamma anslutningar.

Sedan är det faktiskt en fördel om du inte har programmet i gång samtidigt. Att både spela upp och ladda ned videon tar ju upp dubbelt så mycket bandbredd.

Bäst av allt är om du stänger av Flash från Avancerat-menyn. Även om du trycker på paus i sajtens videospelare kan det hända att den fortsätter ladda hem, för att förbereda sig på att du kommer tillbaka till datorn och ska titta vidare.

Men sömn var det ja.

Webbplats

Dela